Prečo je dôležitý HR marketing
Čo je to HR marketing
V prvom rade si treba uvedomiť, že marketing nie je reklama a dokonca to nie je ani sales. Marketing je veda o predaji, v našom prípade vyhľadania tých správnych kandidátov a reklama je marketingový prostriedok. Definuje potreby, problémy a motiváciu budúcich zamestnancov. Jeho hlavné úlohy opísala moja kolegyňa Barbara vo svojom blogu.
Zvoliť správnu stratégiu, zároveň sa odlíšiť od konkurencie je skutočným umením. Stratégia je ovplyvnená časovou tiesňou a ak nemáte vybudovaný love brand, prípade ľudia nepoznajú vašu značku prídete na útes. Mali by ste si rozdeliť stratégiu na dve časti a jasne si definovať kroky v dlhodobej a krátkodobej stratégii.
Čo určite robiť v HR marketingu?
- Definujte si cieľovú skupinu
Každú kampaň treba postaviť na dobrých základoch. V opačnom prípade sa vám rozpadne a budete opäť na začiatku. Predstavte si ideálneho kandidáta a vžite sa doňho. Koľko má rokov? Čo má rád? Aký ma žargón? Týchto otázok je nespočetné množstvo a stavia celý základ od kreatívneho nápadu, cez copywriting (napísania textov) až po samotný výsledok.
- Kreativita vás odlíši
Rôzne zdroje hľadania kandidátov v súčasnosti využíva každý. Bez kreativity váš inzerát alebo kampaň spadne ako ihla do sena. PreVšetko si dopredu premyslite a nájdite súlad medzi tým, aby ste niekoho zaujali, aby udržal svoju pozornosť pri celom inzeráte a samozrejme, aby sa aj dozvedel všetky potrebné informácie.
Najväčším problémom, ktorý vnímam je, že ľudia sa boja. Majú strach z odvážnych vecí, pretože sú nepoznané. Ale čo ak práve tie fungujú? Môžete si urobiť prieskum medzi vašimi známymi, ako to na nich pôsobí a zhodnoťte to.
- Buďte otvorení
Chceli by ste byť klamaní a spokojní alebo sklamaní pravdou? Ťažká úvaha. Ja osobne som názoru, že s pravdou sa žije oveľa ľahšie. Verím, že to ocenia aj kandidáti a rovno vám to vyselektuje ľudí, ktorí pre vás nechcú pracovať. Moji kolegovia v Synergie veľmi oceňujú otvorenosť na pracovnom pohovore.
- Čo najmenej klišé
Klasika. Pre mňa Pre mňa úplne najviac klišé je niečo ako „pre medzinárodnú spoločnosť zo stabilným postavením na trhu…“ Lákavé? Nie. Opäť sme pri originalite. Skúste zabudnúť na tie klasické frázy, tak ako sa vaši uchádzači snažia zabudnúť, že ich softskill je komunikatívnosť a flexibilita. V aktuálnych ponukách práce bude takáto ponuka ľahko prehliadaná.
- Merať, merať, vyhodnocovať
Čo by to bol marketing bez merania a vyhodnocovania. Keď máte dobré výsledky a darí sa vám obsadzovať pozície, myslíte že nepotrebujete vyhodnocovať? Potrebujete. V prvom rade dostanete pohľad na to, čo vám fungovalo a čo ste mohli spraviť lepšie. Merarentabilitu pri platenej reklame, časovú náročnosť hiringu, v akých časoch bola ponuka úspešná a podobne.
- Remarketing
Váš vzťah skandidátom by nemal skončiť. Či už sa na pozíciu nehodil alebo sa nedostal do ďalšieho kola. Vytvárajte remarketingové zoznamy, vďaka ktorým ich môžete oslovovať znova a znova.
Tento blog je základným prehľadom o tom, ako robiť HR marketing. Ak vás zaujíma konkrétna téma alebo máte nejaký problém, zanechajte mi komentár nižšie a napíšem vám svoj pohľad na vašu problematiku.