Zásady recruitera: Neustály networking a budovanie vzťahov
Je moderný personalista špecialistom na sociálne médiá alebo sú stále dôležité hlavne tradičné zručnosti ako selektovanie životopisov a vedenie pohovorov? Čo robiť, aby ste boli nielen skvelým profesionálom, ale patrili k „machrom“ vo svojom odbore? Iste, nesmieme zabudnúť na rozdiely medzi interným a externým HR alebo interkultúrne vplyvy. Niektoré vlastnosti sú však vysoko cenené kdekoľvek na svete.
Personalisti vedia, že ich každodennou prácou nie je len rozprávanie sa s ľuďmi. Podstatnú časť zo svojho pracovného dňa presedia pred počítačom. Hľadajú vhodných kandidátov, študujú podklady k novým pozíciám, pripravujú sa na stretnutia, spracúvajú reporty. Popri tejto práci však nezabudnite, že dôležitou časťou Vašej práce je budovanie vzťahov.
Pracujete na strane personálnej agentúry? Udržiavajte pravidelný kontakt s kandidátmi. Sledujte vývoj ich kariéry a staňte sa ich kariérnymi poradcami. Zavolajte kandidátovi, s ktorým ste sa stretli pred rokom a zistite, ako sa mu darí v zamestnaní. S vytvorením otvoreného a priateľského vzťahu s kandidátom úmerne rastie aj jeho dôvera vo Vaše schopnosti. A keď bude nabudúce rozmýšľať nad zmenou zamestnania, možno si spomenie práve na Vás.
Nájdite si čas aj na stretávanie sa s ľuďmi zo svojho odboru a biznisu. Hovorte s nimi. Budujte kontakty. Zistite, čo môžete urobiť pre nich a naopak, čo môžu oni urobiť pre vás. Sledujte trendy, navštevujte konferencie, buďte v centre diania. Je Vašou doménou IT biznis? Sú Vám už známe všetky skratky, ktoré „IT-čkári“ používajú? Spoznajte aj najväčších mienkotvorcov a monitorujte ich názory v rámci sociálnych sietí a ich osobných blogov. Zaručene sa k tým najväčším novinkám dostanete ako prvý!
Autor: Petra Kováčová
Zdroj:
8 Skills Recruiters Should Have, Ere.net
Dobry den pani Kováčová,
chcem Vás poprosiť o radu. Rada by som pracovala v oblasti HR. Pracovala som v UK ako Team Leader, kde som mala na starosti – vyhľadávanie vhodných kandidátov, zaučovanie nových zamestnancov, organizovanie, motivovanie, školenie personálu, ale aj napriek tomu, že spĺňam ich podmienky, ktoré uvádzajú na inzeráte sa mi nikto neozýva. (Nereagujem na inzerát v ktorom chcú prax a VŠ, ktorú nemám) Som už s toho zúfala. Neviem, ako ich mám zaujať. Je to práca, ktorá ma môže napĺňať a v ktorej by som sa naozaj chcela rozvíjať. Môžete mi prosím Vás, ako odborníčka v tejto oblasti poradiť, ako ich mám zaujať?
Ďakujem Vám
Šidlovská
Dobrý deň pani Šidlovská,
Ďakujem za Váš dotaz. Osobne vidím veľké prepojenie medzi prácou team leadera a HR človeka. Aj práca v oblasti HR je veľmi spojená s ľuďmi a dá sa povedať, team leader robí do určitej miery aj prácu HRistu. Aby som Vám mohla lepšie poradiť, potrebovala by som detailnejšie poznať Váš profil a ako Vaše skúsenosti prezentujete. Je veľmi dôležité byť v prezentácii Vašich znalostí a schopností presvedčivá, ale hlavne predávať tie schopnosti, ktoré sú dôležité pre prácu v HR oblasti ako napríklad silná orientácia na ľudí, celkovo komunikačné a interpersonálne schopnosti, a iné ďalšie. Tiež záleží o aké HR pozície sa uchádzate. Ak ide o pozíciu HR Business Partnera, tam sa už hľadá určitá seniorita a to nielen v oblasti náborov, ale aj v strategickom a procesnom riadení HR procesov a oblasti ako takej. Ak sa jedná o podpornú rolu, tam je nevyhnutná silná orientácia nielen na ľudí, ale hlavne na procesnú a administratívnu operatívu. Takisto je dôležité vedieť aký máte prehľad o lokálnom trhu práce. Keď aktuálne prehľad nemáte, predajte skúsenosti zo zahraničia ako prínosné a výnimočné, ktoré viete zúžitkovať aj na Slovensku.
Kľudne mi môžete poslať svoj profil a rada sa na to pozriem, prípadne sa s Vami stretnem, keď budete na Slovensku. Ja verím, že šikovných a motivovaných ľudí nie je nikdy dosť a preto aj Vy verte v svoje schopnosti a určite sa Vám podarí nájsť aj vhodná práca.
S prianím príjemného dňa,