Spríjemnite si čas strávený v práci už dnes
Patríte aj vy k ľuďom, ktorí do práce chodia len preto, že musia, ale naplnenie či nebodaj radosť v nej rozhodne nenachádzajú? Podobné pocity prežívajú asi dve tretiny všetkých zamestnaných ľudí. To však neznamená, že by ste sa tak mali cítiť po zvyšok vášho profesionálneho života. Prečítajte si naše tipy, ako si vašu prácu môžete už dnes začať spríjemňovať.
V práci strávime približne tretinu nášho života. Nie je preto veľmi povzbudzujúce, že až dvaja z troch ľudí považujú tento čas za stratený. Najmä mladí zamestnanci na juniorských pozíciách sa často sťažujú, že musia pracovať dlhé nadčasy za neprimeranú odmenu, v práci nenachádzajú naplnenie, nevidia príležitosti na kariérny rast a nemajú čas na súkromný život. Aj keď momentálne nemáte džob svojich snov, existuje zopár trikov, ktoré vám pomôžu užiť si čas strávený v práci a vyťažiť z neho čo najviac.
Správne sa nalaďte
Ešte predtým, ako prídete do práce, sa pozitívne motivujte. Povedzte si, že práve vďaka tejto práci sa môžete tešiť z vecí mimo nej. A napriek tomu, že je to drina, je táto práca dôležitá pre váš ďalší kariérny postup, a preto sa z nej snažte vyťažiť maximum. Zaujmite pozitívny prístup a celý váš deň bude radostnejší a produktívnejší. Ak sa vám ráno nedarí správne sa naladiť, skúste si zacvičiť – vyplavené endorfíny vám určite pomôžu!
Zlepšite svoj time manažment
Nakopené termíny, množstvo požiadaviek z každej strany a do toho sklon k prokrastinácii výraznou mierou prispievajú k frustrácii z práce. Pomôže vám zopár trikov z time manažmentu:
- Najskôr urobte najdôležitejšie úlohy. Dočítate sa to v každej jednej manažérskej či motivačnej knihe – hneď ráno vyriešte tie najdôležitejšie a najťažšie úlohy, ktorých sa najviac obávate. Zavolajte nepríjemnému klientovi, s ktorým sa už mesiac neviete dohodnúť, odovzdajte projekt či report, ktorý celé dni odkladáte. Ak to spravíte hneď na začiatku dňa, uvidíte, že vám to o sto percent zdvihne náladu aj výkonnosť.
- Sústreďte sa vždy na to, čo práve vykonávate. Pripravujete sa na dôležitý meeting alebo píšete článok do odborného časopisu, ktorý máte odovzdať za 2 hodiny? Odhláste sa z facebooku, umlčte telefón a nenechajte sa vyrušovať emailami, či kolegom, ktorý vám chce porozprávať zážitky z dovolenky. Vyhraďte si na vašu úlohu určitý časový úsek a povedzte si, že dovtedy to musíte zvládnuť bez toho, aby ste strácali čas s inými vecami.
- Delegujte! Vždy, keď sa budete cítiť zavalený množstvom úloh, spomeňte si na základnú mantru: „Urob to, zahoď to alebo to deleguj!“. Nič nie je frustrujúcejšie ako vracať sa k tej istej veci stále odznova.
Robte si pravidelné prestávky
Ak si chcete zachovať zdravý prístup k práci, musíte si od nej vedieť oddýchnuť. Urobte si každú hodinu-dve krátku 5-10 minútovú prestávku. Nevynechávajte obedovú pauzu a nejedzte pred počítačom, ale choďte s kolegami niekam mimo kancelárie. Dajte si na obed niečo ľahké, čo vás naplní energiou a popoludnie v práci zvládnete oveľa lepšie. Naučte sa relaxovať, bez ohľadu na to, ako veľa práce máte. Myslite na to, že váš život okrem práce napĺňa ešte množstvo iných vecí. O niekoľko rokov sa vám bude zdať neuveriteľné, ako ste sa mohli takto stresovať a trápiť :)
Ďalšie tipy, ako si spríjemniť čas v práci, sa dočítate v niektorom z našich nasledujúcich blogov.
Zdroje: Arvind Devalia, Happiness at Work – 12 Simple Ways to Make it Happen!, Lifehack.org
Lianne Laroya, 10 Morning Habits of Highly Successful People That Make Them Extraordinary, Lifehack.org