Naučte sa budovať imidž zamestnávateľskej značky
Marketing už dávno nie je len o reklame v časopisoch a na sociálnych sieťach. Významnou súčasťou je aj HR oddelenie, keďže pomáha budovať pozitívny imidž vašej zamestnávateľskej značky. Naposledy sme sa v blogu venovali téme, prečo je HR marketing dôležitý. Dnes vám poradíme, ako môžete niektoré jeho princípy previesť do praxe.
1. Kontaktujte kandidáta hneď, ako vám zašle životopis
Ak potenciálny zamestnanec pošle životopis pred Vianocami, na pohovor ho pozvete na jar a v septembri mu konečne ponúknete miesto vo firme, nemôžete sa čudovať, keď pozíciu odmietne. Za takéto dlhé obdobie môže talentovaný kandidát dostať viacero ponúk a jednoducho si vyberie tú, ktorá príde skôr. A čo si pomyslí o firme, z ktorej mu mesiac alebo dva vôbec neodpovedia na zaslaný životopis? Možno sa vám teraz nehodí na žiadnu z otvorených pozícií, časom sa to však môže zmeniť.
2. Najdôležitejší je prvý dojem
Začnite pohovor načas a dbajte na to, aby mal kandidát pozitívnu skúsenosť so všetkými zamestnancami, s ktorými príde do kontaktu. Vžite sa do roly kandidáta – možno sa niekoľko dní pripravoval na pohovor a pri vstupe ho privítala nevrlá recepčná so stručným odkazom, že má 15 – 20 minút počkať. Ako sa vy pozeráte na kandidáta, ktorý príde neskoro bez vysvetlenia alebo aspoň ospravedlnenia? Za ten čas, čo na recepcii čaká, prešlo okolo neho niekoľko vystresovaných ľudí – jeho „potenciálnych budúcich kolegov“, z ktorých ho ani jeden nepozdravil a pri odchode z firmy len buchol dvermi. A na záver sa dostal k personalistovi a k jeho „potenciálnemu budúcemu šéfovi“, ktorí s ním zaobchádzali ako so študentom na maturite. Stále sa čudujete, že kandidát vašu „neodmietnuteľnú“ pracovnú ponuku neprijal?
3. Po pohovore nezabudnite na spätnú väzbu
Kandidát po pohovore netrpezlivo čaká na váš telefonát alebo e-mail. Podľa našich skúseností, práve nedostatok poskytovaných informácií zo strany personalistu býva jedným z dôvodov, prečo kandidáti hodnotia výberový proces negatívne. A netýka sa to len personálnych agentúr, ale aj spoločností a ich interných personalistov. Ak od vás kandidát nedostane spätnú väzbu v dohodnutom čase, neúmyselne tým môžete poškodiť dobré meno spoločnosti.
Chcete vedieť, čo by sa mali naučiť personalisti od marketérov? Prečítajte si náš blog aj budúci týždeň.
Zdroje:
Jessica Lunk, 5 Marketing Ideas HR Must Try, Quora.com