Ako byť atraktívnou firmou pre IT talenty
Na čom IT expertom pri výbere ich ďalšieho zamestnania záleží? Aké podmienky by ste mali vytvoriť na to, aby sa vo vašej firme cítili dobre? Aké sú ich hodnoty? Všetky tieto otázky si zodpovieme v dnešnom blogu.
Ak chcete do vašej firmy pritiahnuť top talenty, skúste sa riadiť nasledujúcimi tipmi:
Spoznajte hodnoty generácie, z ktorej vyrástli dnešní top IT špecialisti
Táto generácia sa volá „millenials“ alebo generácia Y. Ide o ľudí narodených približne v rokoch 1980 až 1990. Podľa viacerých štúdií uskutočnených v USA sú pre generáciu Y najdôležitejší ľudia a kultúra firmy. Nasleduje ich kariérny potenciál, vyváženosť medzi profesionálnym a osobným životom a až potom výška platu. Mali by ste tiež vedieť, že až okolo 70 % ľudí z tejto generácie sa o vašej firme dozvie od priateľov a menej ako 40 % zo sociálnych médií.
Prejavte nadšenie z vlastných IT projektov
Ak vaša firma nepatrí k najväčším hráčom na trhu alebo im neviete poskytnúť rovnaký plat ako iné firmy, nič nie je stratené. Developerov môžete motivovať vaším vlastným nadšením. Často ich zaujímavé projekty vedia zaujať viac ako peniaze. Najvýznamejším dôvodom, kvôli ktorému IT talenty reagujú na ponuku, je fakt, že pozícia je relevantná k ich backgroundu. Potom nasleduje záujem o firmu ako takú a až potom vyšší plat. Veľmi dobre to robí napríklad slovenský Websupport, ktorý na svojom blogu píše aj o zákulisí svojich projektov.
Pýtajte sa správne otázky a optimalizujte svoje požiadavky
Namiesto „5 rokov praxe“ požadujte špecifické zručnosti a znalosti. Namiesto otázky „aký problém ste vyriešili vo vašom minulom zamestnaní“ sa spýtajte, ako by kandidát vyriešil konkrétny problém z vašej praxe. Ak vie odpovedať, je vám hneď jasné, že pre firmu bude pridanou hodnotu a môžete ho prijať aj bez predchádzajúcich skúseností.
Vytvorte na oddelení kultúru priateľskú pre IT špecialistov
Ak chcete do firmy pritiahnuť kvalitných developerov, vytvorte im priaznivé podmienky. Podporujte vzdelávanie, prácu z domu, flexibilný pracovný čas, prípadne možnosť práce na živnosť. Podľa Harvard Business Review pracuje v USA 81 % top zamestnancov pre firmy, ktoré ponúkajú flexibilný pracovný čas. Vytvorte vo firme priestor pre „kreatívny oddych“. Pozrite sa, ako to robia technologické giganty ako Google, Facebook alebo Skype.
Employer branding
Jedným z dôvodov, prečo IT kandidáti odpovedajú na oslovenie recruitera, je značka. Investujte do svojho brandingu, zúčastňujte sa eventov, publikujte v renomovaných časopisoch, tvorte kreatívnejšie inzeráty, komunikujte navonok firemnú kultúru, pripravte si o sebe prezentáciu, ktorú môžete kandidátom poskytnúť. Majte vizuálne a obsahovo prepracovanú web stránku. Predajte sa, zaujmite!
Zdroj: Jason Fried, How to Hire a Good, Humane Computer Programmer, Youtube.com
Lindsay Rothfeld, How Your Company Can Attract Top Tech Talent, Mashable.com
Ešte by som pridal že IT ľudia sa radi hrajú, tak im dajte tie správne hračky(hardware)