Aj recruiting môže byť SMART (2. časť)
Dnes si prejdeme druhú časť „recruiterskej“ abecedy, ktorá môže byť základným návodom pre efektívny výber kandidátov (zamestnancov) pri vašej každodennej praxi.
I – Interview
Počas pohovorov využívajte behaviorálnu metódu, ktorá je pre ohodnotenie kandidátových schopností, zručností, kvalifikácie a spôsobov riešenia situácií najvhodnejšia.
J – Jedinečné talenty
Nájsť tie najlepšie talenty na trhu je základným poslaním recruitera. Nenechajte si ich ujsť kvôli tomu, že niekoho chcete prijať čím skôr.
K – Kvalita
Na to, aby ste boli schopní najímať tých najkvalitnejších ľudí, potrebujete mať vypracovanú štruktúrovanú stratégiu, presné popisy pracovných pozícií, precízne hodnotenia kandidátov a efektívne pohovorové metódy.
L – LinkedIn
LinkedIn je najpopulárnejšou a najpoužívanejšou platformou pre recruiting na poli sociálnych médií. Mali by ste mu rozumieť a ovládať čo najviac služieb, ktoré ponúka.
M – Moderný hiring
Ak chcete byť lepší ako konkurencia, musíte neustále sledovať nové trendy v oblasti recruitingu a dokonale pochopiť, čo kandidáti potrebujú a ako sa k nim dostať.
N – Networking
Ak chcete v dnešnej dobe uspieť, musíte aktívne networkovať aj na sociálnych sieťach ako LinkedIn, Facebook alebo Twitter. Práve tam dnes môžete nájsť najlepších kandidátov
O – Otvorená komunikácia
Buďte aktívny aj na blogoch a relevantných fórach, na ktorých komunikujú aj vaši potenciálni kandidáti.
P – Procesy
Vždy pamätajte na to, že recruiting je proces. Nezáleží na tom nakoľko je situácia urgentná. Vždy sa riaďte podľa vopred nastolenej stratégie a dodržiavajte jednotlivé kroky celého výberového procesu.
R – Referencie
Vytvorte efektívny zamestnanecký referenčný program založený na silnej komunikácii a technológií.
S – Sociálne siete
Osvojte si ďalšie užitočné nástroje ako Gild, SwoopTalent a TalentHook na získavanie kandidátov cez sociálne médiá.
T – Tréning
Investujte do neustáleho vzdelávania zamestnancov. Zúčastňujte sa konferencií, organizujte interné školenia, študujte online zdroje.
U – Uvoľnenosť
Zahrňte do recruitingového procesu hravosť a buďte uvoľnení. Ak sú pohovory pre kandidáta zábava, zvýšite ich záujem pracovať vo vašej firme.
V – Virtuálny prístup
Rozšírte svoj dosah, znížte náklady a zrýchlite svoju prácu pomocou virtuálnych platforiem ako Skype, Google HangOuts, YouTube alebo online pracovných portálov.
X – eXecutive search
Vyhľadajte si rešpektovaných špecialistov na executive search a spýtajte sa na ich pracovné procesy a metódy.
Y – You Tube
YouTube je veľmi efektívna pomôcka pre recruiting, tvorbu zamestnaneckej značky a promo vašich produktov a služieb.
Z – Zviditeľnenie
Pri hľadaní kandidátov sa ale nespoliehajte len na internet. Navštevujte trhy práce, konferencie a veľtrhy, kde môžete tiež stretnúť potenciálnych kandidátov.
Zdroj: Andrew Greenberg, The Complete A-to-Z Guide to Recruiting Smart [INFOGRAPHIC], RecruitingDivision.com