Zásady recruitera: Prečo by ste mali informovať každého kandidáta?
Je moderný personalista špecialistom na sociálne médiá alebo sú stále dôležité hlavne tradičné zručnosti ako selektovanie životopisov a vedenie pohovorov? Čo robiť, aby ste boli nielen skvelým profesionálom, ale patrili k „machrom“ vo svojom odbore? Iste, nesmieme zabudnúť na rozdiely medzi interným a externým HR alebo interkultúrne vplyvy. Niektoré vlastnosti sú však vysoko cenené kdekoľvek na svete.
Máte už svoje konto na Twitteri, zúčastňujete sa konferencií a ste aktívny na LinkedIn? Skvelé. Nezabudnite však na kandidátov. Oni totiž netrpezlivo čakajú na váš telefonát alebo e-mail. Nedostatok poskytovaných informácií zo strany personalistu býva jedným z dôvodov, prečo kandidáti hodnotia výberový proces negatívne. A netýka sa to len personálnych agentúr ale aj spoločností a ich interných personalistov.
Práve Vy personalisti totiž predstavujete pre kandidáta osobu prvého kontaktu. Ak od Vás nedostane spätnú väzbu na svoj životopis, pravdepodobne zanecháte v kandidátovi negatívny dojem, a tým poškodíte dobré meno spoločnosti. Nikdy neviete, či to nie je Váš potenciálny kolega alebo klient!
V čase technologických vymožeností už výhovorka o stovkách uchádzačov neobstojí. Nakoniec, kandidátov, ktorí sa aktívne hlásia na pozície inzerované na pracovných portáloch, je čím ďalej tým menej. Informujte o priebehu či ukončení výberového konania všetkých záujemcov. Aj tých, čo neuspeli. Keď im k rozhodnutiu pridáte aj konštruktívny dôvod, môžete si byť istý, že sa uchádzač k vám rád vráti alebo vás odporučí známym.
Autor: Petra Kováčová
Zdroj:
Jorg Stegemann, 5+1 Best Practices of Top-performing Recruiters, Ere.net