Čo by sa personalisti mali naučiť od marketérov?
Je prekvapujúce, že vo väčšine firiem HR a marketingové oddelenie veľmi málo spolupracujú. Majú totiž veľa spoločného. Obe oddelenia sa zameriavajú na ľudí, takže využívajú poznatky zo psychológie. Keďže v mnohých firmách sa HR marketingu zatiaľ nevenuje veľká pozornosť, nie je ani jasné, kto by mal vlastne túto problematiku riešiť. V niektorých firmách je to zodpovednosť marketingu, v iných personálneho oddelenia. Ideálnym riešením je spolupráca oboch oddelení, pretože každé má svoj pohľad a pridanú hodnotu, ktorú dokáže priniesť.
Spomeňme aspoň niekoľko vecí, ktoré by sa personalisti od marketérov mohli naučiť:
Propagujte otvorené pozície kde sa len dá
„Zavesiť“ inzerát s ponúkaným miestom na najnavštevovanejší pracovný portál už dnes nestačí. Buďte kreatívni ako marketéri – oslovujte ľudí cez sociálne médiá, píšte blogy, odlíšte sa od ostatných firiem originálnym jazykom alebo prístupom, natočte propagačné video alebo vytvorte unikátnu webovú stránku. Čím širší záber budú mať vaše siete, tým viac rýb ulovíte.
Majte prehľad o svojich kandidátoch a sledujte talenty
Vytvorte si databázu kandidátov, ktorú budete priebežne aktualizovať. Ukladajte si všetkých kandidátov, ktorí by pre vás v budúcnosti mohli byť zaujímaví. Takáto databáza sa stane vaším nenahraditeľným nástrojom, ktorý vám v budúcnosti pomôže vyhľadať a osloviť konkrétnych špecialistov. Vďaka podrobným informáciám bude podstatne ľahšie ich osloviť a zaujať. Marketingoví špecialisti vedia, že na mladého talentovaného programátora platí niečo úplne iné ako na riaditeľa finančnej inštitúcie.
Využívajte dostupné technológie
Sociálne médiá a najnovšie technologické výdobytky bývajú väčšinou doménou marketingových špecialistov. Prečo by ich nemali využívať aj recruiteri? Sociálne médiá sú ideálnym nástrojom ako osloviť určitú skupinu šikovných kandidátov a vytvárať o firme pozitívny dojem.
Buďte stále na očiach!
Ak chcete prilákať najlepšie talenty na trhu, musíte sa postarať o to, aby o vás vedeli ešte predtým, ako ich s pracovnou ponukou oslovíte. Využívajte cielené kampane určené pre špecifické skupiny – ľudí s určitými požadovanými zručnosťami, pozíciami alebo záujmami. Je vyššia pravdepodobnosť, že na pohovor dostanete človeka, ktorý o vašej firme pravidelne číta na LinkedIn-e, ako takého, ktorý o vašej firme v živote nepočul.
Analyzujte a zlepšujte sa
Úspešní marketéri spolu s obchodníkmi neustále analyzujú, odkiaľ prichádzajú „čísla“. Skúste si osvojiť podobnú metódu. Spýtajte sa vašich najlepších zamestnancov, ktorých ste prijali, čo podľa nich funguje, čo nie a kde by ste mohli nájsť tie najlepšie talenty z ich oblasti. Odkiaľ prichádza najviac životopisov? Akú majú čítanosť vaše posty na sociálnych médiách? Ako dlho vám v priemere trvá výberový proces? Ako by ste ho mohli skrátiť? Existuje množstvo merateľných ukazovateľov, ktoré sa dajú vyhodnotiť a následne zlepšiť.
Vedieť pritiahnuť najlepšie talenty je v súčasnej dobe oveľa zložitejšie ako v minulosti. Ak chcete zlepšiť výberový proces vo vašej firme a prijímať tých najkvalitnejších ľudí, skúste uplatniť metódy HR marketingu na vašom personálnom oddelení čo najskôr. Významne tak zvýšite šancu, že na otvorené špecializované pozície nájdete správnych ľudí.
Zdroj:
Dan Finnigan, Recruiting Is Marketing – 4 Lessons Your HR Team Can Learn From the Marketing Department, ere.net