Zvyky úspešných recruiterov: Základom dôvery je aj priebežný kontakt
Minulý týždeň sme sa na blogu venovali niektorým zvykom, ktoré si osvojili úspešní profesionáli v oblasti recruitmentu. Dnes doplníme túto problematiku o ďalšie návyky, ktoré vám pomôžu byť pri svojej práci ešte úspešnejší a získať si dôveru kandidátov, s ktorými spolupracujete.
Podpora. Kandidátov je potrebné si hýčkať. Venujte čas ich otázkam, nevyhýbajte sa zložitejším debatám a otvorenej spätnej väzbe. Nechajte ich, nech sa vám zdôveria s ich obavami. Len tak vám môžu začať dôverovať. Ak váš kandidát prijme pracovnú ponuku, zavolajte mu a zagratulujte mu k úspechu. Sú to maličkosti, ale majú veľký efekt.
Priebežný kontakt. Predstavením kandidáta klientovi naša práca nekončí. Počas celého procesu je dôležité byť s kandidátom v kontakte. Najmä pri výberových procesoch, ktoré trvajú niekoľko týždňov, je pravdepodobné, že sa môže veľa zmeniť. Má kandidát v procese aj iné pozície? Existuje možnosť, že súčasný zamestnávateľ príde s protiponukou? Priebežne preto zisťujte, či sa na strane kandidáta niečo nezmenilo. Ak máte podozrenie, že pracovnú ponuku od klienta neprijme, zisťujte čo je za tým.
Follow up. Oboznámte kandidáta s tým, čo môže očakávať prvé týždne po nástupe do práce. Uistite ho, že ste mu k dispozícii, ak by sa vyskytli akékoľvek problémy. Opäť platí, že je vhodné udržiavať pravidelný kontakt. Ak nastane nejaký problém, stále máte možnosť zasiahnuť včas a vyriešiť ho k spokojnosti všetkých strán. Môžete tak predísť neskorším nedorozumeniam, ktoré by mohli časom vyústiť až do odchodu kandidáta.
Keďže táto problematika je veľmi široká a dá sa na ňu pozrieť z rôznych uhlov pohľadu, určite sa k nej ešte vrátime aj v budúcnosti. V nasledujúcich článkoch sa však budeme venovať špecifickej téme náboru a výberu zamestnancov v oblasti informačných technológií.
Zdroj:
Carol Schultz, Why Some Recruiters Will Almost Always Be a Success, Ere.net