Trendy v recruitmente na rok 2015
Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako vyzeral váš bežný pracovný deň pred troma alebo piatimi rokmi? Aj keď sa vaša pracovná pozícia volá rovnako, náplň práce sa častokrát zmenila – v recruitmente je to rovnako viditeľné. Na trhu je menej aktívnych kandidátov, technológie stále viac zasahujú do našej práce, LinkedIn je našim novým najlepším priateľom… Aké výzvy nás čakajú v roku 2015?
1. Zapracujte obchodnú stratégiu aj do náboru a výberu ľudí
Osvojte si pri recruitovaní obchodné metódy – identifikujte ciele, zbierajte informácie a porovnávajte svoje výsledky s výsledkami konkurencie. Podporte svoju snahu pravidelnými marketingovými kampaňami a merajte a vyhodnocujte vaše výsledky.
2. Budujte vzťahy s potenciálnymi kandidátmi ešte predtým, ako ich potrebujete do svojho tímu
Máte na to všetky potrebné nástroje – sociálne siete, odborné konferencie, biznis koktaily. Budujte kontakty a rozhadzujte siete, kde sa to len dá. Keď budete musieť v budúcnosti narýchlo získať nového člena do tímu, poďakujete si.
3. Nesnažte sa zapáčiť všetkým kandidátom, ale len tým dobrým
Počet ľudí, ktorí sa hlásia o prácu v niektorých oblastiach síce každým rokom stúpa, ich kvalita však nie. Budovanie zamestnávateľskej značky je síce v súčasnosti „hot“ téma v HR, no ak s tým len začínate, zamerajte sa hlavne na skupinu vašich potenciálnych zamestnancov.
4. Spolupracujte s marketingovým oddelením na popise pracovných pozícií
Ľudia z marketingu vám pomôžu lepšie „predať“ prácu vo vašej firme. Ak budete spolupracovať, budete tiež ľahšie zladiť korporátny branding a PR.
5. Nájdite si do tímu nového kolegu na research
Na túto pozíciu môžete prijať aj absolventa alebo brigádnika. V niektorých situáciách – najmä ak pôsobíte v oblasti s veľkým dopytom po kandidátoch a nízkou ponukou voľných ľudí na trhu (ako je napríklad IT), sa vám investovanie do skúseného researchera stokrát vráti.
6. Zaznamenávajte a analyzujte údaje, ktoré vám poskytnú lepší prehľad o talentoch na trhu
Ak nevyužívate externé databázy a rôzne externé zdroje, skúste aspoň zaznamenávať a analyzovať vlastné dáta. Pomôže vám to nielen pri plánovaní ale budete mať aj reálnejší obraz o pracovnom trhu.
7. Spravte z HR plnohodnotného partnera pre biznis
HR oddelenia bývajú vo firmách často vnímané ako tím ľudí, ktorí majú na starosti „papierovačky“, prípadne raz za čas zverejnia pozíciu na Profesii. Skúste s tým tento rok niečo spraviť. Urobte si brainstorming, pýtajte sa biznisu, prípadne zmeňte organizačnú štruktúru, aby ste mohli ešte lepšie podporiť manažérov a zároveň spolupracovať s jednotlivými oddeleniami.
Zdroj: Carl Kutsmode, Top 10 Future Recruitment Trends, Ere.net