Telefonovanie: Ako „rozprúdiť“ konverzáciu?
V predchádzajúcom blogu sme vám ponúkli 3 tipy ako zvládnuť telefonovanie bez problémov a stresu. Dnes vám prezradíme ďalšie, ktoré vám môžu pomôcť v situácií, keď je na druhej strane slabá interakcia.
Čakajte na spätnú väzbu
Túto tému sme načali už v minulom blogu – jednou z najväčších chýb, ktorú pri obchodnom telefonáte môžete spraviť, je celé minúty rozprávať bez toho, aby ste si vypočuli aj druhú stranu. Táto vlastnosť je veľkou prekážkou už pri osobnom stretnutí – tam vás však môže zachrániť aspoň neverbálna komunikácia. Ak pri telefonáte začujete „klopkanie na klávesnicu“, je to jasný signál, že človek na druhom konci definitívne vypol, ale je príliš slušný na to, aby vám zložil telefón.
Pýtajte sa
Najlepším a najjednoduchším trikom, ako do konverzácie zapojiť druhú stranu, je pýtať sa. Samozrejme, človek, s ktorým telefonujete, by sa nemal cítiť ako na výsluchu. Správne formulované otázky, ktoré súvisia s témou telefonátu, však konverzáciu rozprúdia a celý telefonát bude prebiehať oveľa prirodzenejšie.
Naučte sa pracovať s jednoslovnými odpoveďami typu „áno“, „nie“. Ak vám druhá strana len stroho odpovedá, zamyslite sa nad tým, prečo to tak je alebo sa rovno spýtajte na dôvod. Možno zistíte, že ste zastihli daného človeka v úplne nevhodný čas, zvolili ste zlú taktiku, alebo ste ho úplne stratili niekedy počas konverzácie. Niekedy stačí len preformulovať otázku z uzavretej na otvorenú.
V nasledujúcom článku vám prezradíme praktické tipy, ako dotiahnuť vedenie telefonického rozhovoru do úplnej dokonalosti.
Zdroj:
Mark Suster, How to Make Better Phone Calls in Business