Telefonovanie: Ako ho dotiahnuť do dokonalosti?
Minulý týždeň sme sa venovali radám, čo robiť v situácií, keď je počas telefonátu na druhej strane slabá interakcia a vy jednoducho potrebujete „rozprúdiť“ konverzáciu. Dnes vám prezradíme ďalšie tipy, ako vaše telefonovanie dotiahnuť do úplnej dokonalosti.
Analyzujte námietky a naučte sa na ne reagovať
Ak dostanete odpoveď: „Máme spoľahlivého partnera už dlhé roky…“, nevzdávajte sa! Najskôr prezistite v čom vidia pridanú hodnotu partnera a prečo ho hodnotia ako spoľahlivého. Identifikujte nepokrytý priestor, prípadne zreálnite pohľad volaného. Práve takáto odpoveď často znamená, že sa bráni zmene alebo nemá aktuálny prehľad o trhu.
Držte sa toho, kvôli čomu voláte
Ak ste si s niekym dohodli termín telefonátu, dajte mu vopred vedieť, aká bude téma a potom sa jej držte. To, že je niekto ústretový a ochotný ešte neznamená, že ho zrazu začnete žiadať o veci, ktoré ste pôvodne ani nemali v pláne. Ak s niekým voláte po prvý krát, venujte sa len stanovenej téme. Nemusíte sa báť, že je to jediný telefonát s týmto človekom. Práve dodržiavaním určitých pravidiel si môžete vybudovať dlhodobý a prospešný obchodný vzťah. Kľúčovým slovom je trpezlivosť!
Dodržte vyhradený čas
Ak chcete, aby vás človek, s ktorým plánujete robiť biznis, rešpektoval, rešpektujte jeho čas. Keď sa hneď v úvode zapíšete ako niekto, kto všetko „naťahuje“, nehovorí k veci a neberie ohľad na časový harmonogram iných ľudí, môžete si byť istý, že si dlhodobo vašich obchodných partnerov neudržíte. Držte sa hesla – menej je viac!
Nabudúce, keď pôjdete v práci niekomu telefonovať, spomeňte si na naše rady a uvidíte, čo vám to prinesie.
Zdroj:
Mark Suster, How to Make Better Phone Calls in Business