Profesionálna etiketa na LinkedIn: čomu sa vyhnúť, ak chcete s úspechom budovať svoje kontakty
V záverečnej časti miniseriálu o „slušnom správaní sa“ na LinkedIne predstavujeme tri aktivity, ktorým by ste sa radšej mali vyhýbať.
Nevytvoríte si poriadny profil, no žiadate ľudí, aby si vás pridali do kontaktov
Ak váš profil obsahuje len vaše meno, vaša prítomnosť na LinkedIne nemá veľký význam. Pre ostatných nepôsobíte dôveryhodne a váš okruh známych sa zväčšovať nebude. Preto sa snažte do svojho profilu uviesť čo najviac relevantných informácií, ktoré budú pre vaše kontakty zaujímavé.
Zabúdate, že užívatelia LinkedIn vidia, kto si pozeral ich profil
Pri určitom type konta a nastavenia môžete vidieť, kto si pozeral váš profil. Samozrejme, nie je na tom nič zlé – naopak, je to veľmi užitočná funkcionalita pri budovaní kontaktov. Ak si ale niekto pozerá váš profil každý deň, môžete sa začať cítiť trochu nekomfortne. Preto si na to dávajte pozor aj vy, keď si prezeráte profily ostatných užívateľov.
Používate skupiny na to, aby ste niečo predali
Skupiny sú na LinkedIne jedným z najlepších nástrojov pre networking a zdieľanie informácií. Ale pokiaľ nie ste v skupine špeciálne určenej na predaj alebo promovanie služieb a produktov, budete týmito aktivitami ostatných členov otravovať. V niektorých prípadoch vás zo skupiny môžu vyhodiť a vaša reputácia na sieti tým nenapraviteľne utrpí. Preto si takéto iniciatívy radšej rozmyslite a uplatňujte ich len na miestach, ktoré sú na to určené.
Dúfame, že sme vám týmto krátkym seriálom aspoň trochu „pootvorili dvierka“ do bontónu na LinkedIne a že vám pôsobenie na tejto sociálnej sieti v budúcnosti prinesie veľa úspechov.
Zdroj:
Alison Green, 9 Habits That Are Ruining Your Reputation On LinkedIn, Business Insider