Prečo využívať pri nábore špecializovaný informačný systém?
Ako v každej personálnej agentúre, aj u nás v SYNERGIE, denno-denne čelíme výzvam v podobe množstva životopisov, motivačných listov a rôznych dokumentov. Dnes si neviem predstaviť, ako by sme to zvládli bez pomoci technológií v podobe dobrého informačného systému tzv. náborového systému (z angl. applicant tracking system – ATS). Pre laika sa v podstate jedná o prispôsobenú verziu systému riadenia vzťahov so zákazníkmi – tzv. CRM.
Na internete nájdete pod týmto heslom desiatky rôznych riešení – jednoduchých i rozsiahlejších nástrojov. Rád by som sa podelil o našu skúsenosť s výberom náborového informačného systému – s výzvami, ktorým sme v tom čase čelili a ako to vyzerá dnes.
V čase, keď sme zvažovali možnosť výberu nového informačného systému, sme už mali skúsenosť s jedným špecializovaným systémom. Žiaľ, ten však pre nás nebol vyhovujúci:
- Konzultanti trávili enormné množstvo času administratívou, ktorá sa týkala kandidátov. Aktivity ako zaznamenanie mena, priezviska, emailu, telefónu, životopisu, priradenie k otvorenej pozícii, poznámky ku kandidátom, informačné emaily zaberali výraznú časť dňa, samozrejme na úkor pohovorov a práce s relevantnými kandidátmi, nehovoriac o nadčasoch
- Databáza uchádzačov bola ako bezodná studňa. Ak ste do systému raz o kandidátovi vložili informácie, tak o ňom už (takmer) nikdy nikto nepočul. Bolo to však to jediné riešenie, ktoré sme mali a preto sme to používali.
- Výstupy a štatistiky boli žalostné, takmer žiadne. Nemali sme absolútne k dispozícií čísla týkajúce sa rôznych zdrojov uchádzačov, ich úspešnosti, najčastejších dôvodov zamietnutia uchádzačov v jednotlivých krokoch výberového procesu alebo výkonnosti jednotlivých konzultantov.
Spoznávate v niektorom z týchto bodov problémy, ktorým denne čelíte?
Prečítajte si aj náš ďalší článok. Budúci utorok vám totiž poodhalíme, aké kritériá sme si stanovili pri výbere náborového informačného systému my a ako hodnotíme prínos systému pre našu prácu.