Prečo má podľa nás hodnotenie RecruitRank význam?
V októbri 2010 som dostal pozvánku na event s názvom RecruitRank Awards. Úprimne, o existencii takéhoto ocenenia som nikdy predtým nepočul… O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď som zistil, že som bol dokonca nominovaný TOP 10 medzi konzultantmi! :) To bol môj prvý kontakt s RecruitRank-om, zaujímavým a užitočným rebríčkom, ktorý sa snaží objektívne hodnotiť výberové procesy v spoločnostiach a personálnych agentúrach na základe spätnej väzby od uchádzačov. V tomto článku by sme sa s vami radi podelili o naše skúsenosti a najmä to, v čom nám v Synergie RecruitRank pomohol lepšie podchytiť a pochopiť správanie sa účastníkov trhu práce.
- Mechanizmus spätnej väzby – pre nás prvý a jednoznačne najdôležitejší prínos RecruitRank-u. Uchádzač, ktorý zareagoval na zverejnenú pracovnú ponuku, má možnosť anonymne (!) zhodnotiť celkový priebeh výberového konania a „oznámkovať“ firmu, ktorá obsadzuje danú pozíciu. Keďže sa jedná sa o anonymné hodnotenie, identita uchádzača nám zostáva skrytá, čo v praxi znamená, že nás môže bez obáv a úprimne zhodnotiť.
- RecruitRank Awards – zverejňovaním výsledkov a každoročným oceňovaním najlepšie hodnotených firiem a personálnych agentúr Profesia na trhu pracovnej inzercie priamo vytvára tlak k zvýšeniu kvality výberových procesov. V SYNERGIE túto spätnú väzbu považujeme za natoľko dôležitú, že sme ju zapracovali do nášho interného odmeňovacieho systému pre konzultantov.
- Komunikácia s uchádzačmi – veľmi užitočným prínosom pre nás, spoločnosti hľadajúce vhodných uchádzačov, je možnosť spätne kontaktovať uchádzača, ktorý nás hodnotil. Samozrejme, nevieme konkrétne, o ktorého uchádzača sa jedná. V tomto Profesia veľmi správne a citlivo prebrala úlohu mediátora a istého ochrancu uchádzača.
- Kontrola kvality našich procesov – kľúčovými pre nás sú uchádzači, ktorí uviedli, že sme ich spätne nekontaktovali. Je pre nás dôležité, aby každý uchádzač dostal spätnú väzbu, bez ohľadu na to, či vyhovuje kritériám ponuky alebo nie. Je to súčasťou našich firemných hodnôt a úprimne, považujeme to za základnú slušnosť voči uchádzačovi. Ak niektorý konzultant ignoruje reakciu uchádzača alebo na ňu zabudne odpovedať, je to zohľadňované v jeho pravidelnom hodnotení. Možnosť komunikovať priamo s nespokojnými uchádzačmi nám umožňuje zistiť, prečo nás daný uchádzač hodnotil negatívne. Samozrejme, reálnu príčinu vieme zistiť iba vtedy, ak sa daný uchádzač rozhodne vyjsť z anonymity a poskytne nám svoje kontaktné údaje.
V nasledujúcom článku sa s vami podelíme o niektoré štatistiky, ktoré sme získali za posledný rok a zároveň sa podelíme s tým, čo sme sa vďaka hodnoteniu od uchádzačov naučili.