Čo je to „cold call“ a prečo je dôležitý?
Hľadanie potenciálnych kandidátov, čítanie životopisov a vedenie pohovorov…
To je najčastejšia náplň práce väčšiny recruiterov. Je to však len čerešnička na torte. Nič z toho by sme totižto robiť nemohli, keby sme nemali klientov, ktorí nám zadávajú objednávky na hľadanie nových zamestnancov pre ich firmu.
Mnoho mladých recruiterov, ktorí pracujú v personálnych agentúrach, na začiatku kariéry netuší, že k ich úlohe môže patriť aj získavanie nových klientov. Tí sú totiž pre fungovanie personálnych agentúr kľúčoví. Jednou z najčastejších metód ako získať nového klienta je tzv. „cold calling“, čo vo voľnom preklade znamená telefonovanie neznámemu človeku do firmy, ktorej plánujeme predať našu službu alebo produkt.
Aby ste mohli byť vo svojej profesii úspešní, mali by ste umenie „cold callingu“ zvládať na jednotku. Hneď v úvode si treba uvedomiť, že rozhoduje kvalita, nie kvantita. Ak svojmu šéfovi odovzdáte report, že ste za mesiac obvolali sto potenciálnych klientov, no nezískali ani jeden biznis, asi nemáte najlepšiu techniku a asi ani tú správnu motiváciu. Naučte sa preto tie správne triky a to vám pomôže ušetriť čas aj energiu a zároveň získať biznis, ktorý vaša firma potrebuje.
„Business development“ by mal byť vašou prioritou a rutinnou súčasťou práce. Myslite na to, že ak firma nebude mať klientov, prídete o prácu. Možno ste už zažili situáciu, kedy vás šéf požiadal, aby ste zavolali do istej firmy a zistili, či nepotrebuje vaše služby. Vy ste ale radšej v ten deň robili všetko ostatné – prehrabovali sa životopismi, „updejtovali“ databázu alebo si robili poriadok na stole. Pozrite sa na to takto – viac energie miniete nato, aby ste sa týmto telefonátom vyhli ako na ich realizáciu.
Naplánujete si presný čas počas týždňa, kedy sa budete venovať business developmentu – napr. každý utorok a stredu doobeda. Alebo si dajte cieľ, že každý deň zavoláte do troch firiem. A potom plán dodržujte.
V nasledujúcom blogu, ktorý máme pripravený na 11.12.2012, budeme písať o tipoch, ako sa na takýto telefonát čo najlepšie pripravíte.
Zdroj:
Recruitment Coach, 10 Biggest Cold Calling Mistakes Most Recruiters Make – and How to Avoid Them