Ako zlepšiť priebeh interného náboru?
Nábor zamestnancov z externého prostredia stojí podľa prieskumu časopisu TIME 1,7 krát viac ako interný nábor. A nielen to. Údajne len 40 až 60% pracovníkov, získaných z externého prostredia, vo svojej novej úlohe uspeje. Na druhej strane, interní zamestnanci, ktorí postúpili na novú pozíciu, sú úspešní v 75%.
Aby bol váš interný nábor efektívny, odporúčame vám osvojiť si niektoré z našich tipov. Skúsme si ich teda priblížiť.
Začnite vytvorením smerníc. Smernice by mali obsahovať odpovede aj na tieto otázky:
- Kto všetko sa bude podieľať na nábore a rozhodovaní?
- Kto sa môže hlásiť na otvorené pozície? Človek, ktorý už vo firme strávil nejaký čas, alebo aj úplne nový zamestnanec?
- Akým spôsobom bude transfer z jednej pozície na druhú prebiehať?
Všetky procesy musia byť absolútne transparentné. Ešte pred začiatkom výberového konania si definujte detaily otvoreného pracovného miesta – popis práce, plat, benefity a pod., aby neskôr nedochádzalo k nežiadúcim situáciám.
Dajte si záležať na tom, aby všetci zamestnanci vedeli, že sa otvára nové miesto. Nasmerujte ich na webovú stránku, kde sú pozície uvedené, rozpošlite emaily alebo o pozíciách informujte prostredníctvom sociálnych médií.
Podporujte zamestnancov, aby sa hlásili na uvoľnené alebo novo-otvorené pozície. Nebojte sa sami v rámci firmy hľadať vhodných kandidátov. Ak máte pocit, že niekto vo firme by sa lepšie hodil na inú pozíciu, podporte ho a pomôžte mu s nasmerovaním. Nezabúdajte ani na otvorenú komunikáciu smerom k manažmentu. Zamestnanci sú oveľa viac náchylní na podanie si prihlášky na nové miesto, keď cítia podporu.
Ak sa vám podarí implementovať uvedené postupy, je takmer isté, že získate dostatočný počet prihlášok. Ako lepšie zvládnuť samotný výberový proces si povieme v ďalšom blogu.
Autor: Daniela Tomášiková
Zdroj:
Shala Marks, 8 Rules for Internal Hiring, Recruiter.com, 5.9.2012