Ako zaujať úvodným e-mailom?
V poslednom blogu (Využite sprievodný e-mail na sebaprezentáciu) sme písali o význame sprievodného e-mailu pri uchádzaní sa o prácu. Známe príslovie hovorí, že druhú šancu na prvý dojem už nedostanete. Máme pre vás niekoľko tipov, ako čo najlepšie využiť prvú šancu na kontakt s budúcim zamestnávateľom.
Využite priestor pre „predmet“ e-mailu. Nenechávajte priestor pre predmet správy prázdny. Ak to nie je firmou striktne vyžiadané, nezadávajte len číslo otvorenej pozície. Snažte sa byť už tu čo najosobnejší. Ak. ide napríklad o pozíciu, kde je dôležitá kreativita, skúste hneď zaujať niečím ako: „Anglicky a španielsky hovoriaci marketingový špecialista hľadá miesto marketingového manažéra“.
Riaďte sa podobnými pravidlami ako pri motivačnom liste. Sprievodný e-mail by mal byť v podstate „skondenzovaný“ motivačný list. Použite teda oslovenie a pozdrav, kontaktné údaje a telo mailu rozdeľte do odstavcov. Dôležité informácie zvýraznite „boldom“, keď bude recruiter čítať váš e-mail zabezpečíte tým, že sa pristaví práve pri tých informáciách, ktoré chcete, aby vedel.
Buďte stručný. Do úvodného e-mailu uvádzajte len najdôležitejšie a najrelevantnejšie informácie – ideálne hneď v prvom odstavci. Mali by ste sa zmestiť do 150 slov a menej.
Buďte racionálny. Emócie, skratky alebo dokonca zdrobneniny si šetrite na osobné e-maily. Nepoužívajte ani divoké farby a fonty. Humor a „vtípky“ v takomto type mailu tiež nie sú najvhodnejšie.
Buďte konkrétny. Uveďte špecifické zručnosti a vedomosti, ktoré máte a ktoré súvisia s danou pozíciou. Skúste sa vyhnúť klasickým frázam typu: „mám dobré komunikačné schopnosti a viem pracovať pod stresom“. Píšte skôr o tom, čo vás odlišuje od desiatok ostatných kandidátov, ktorí reagujú na rovnakú pozíciu.
Ešte raz si to celé skontrolujte. Ako sme už spomínali, jedným y-psilonom môžete negatívne ovplyvniť prvý dojem, ktorý si o vás vytvoria. V prípade pozícií ako copywriter alebo novinár, kde je nutné ovládať bezchybne pravopis, sa dokonca môžete kvôli jednej „hrúbke“ úplne diskvalifikovať z výberového procesu. Nájdite si preto extra 10 minút, aby ste svoj text – aj keď je krátky – ešte raz poriadne skontrolovali. Všímajte si, či sedia všetky fakty, či ste neskomolili meno kontaktnej osoby (veľmi dôležité!), či ste uviedli správny názov pracovnej pozície, a samozrejme, či je všetko gramaticky správne. Ak si nie ste istý, dajte prečítať e-mail aj niekomu inému. Až potom môžete e-mail s kľudom poslať a čakať na telefonát recruitera.
O základných pravidlách úspešného telefonického rozhovoru budeme písať v jednom z našich januárových blogov.
Zdroje:
Larry Buhl, Eight Tips for Better Email Cover Letters, Monster.com
Lisa Vaas, How to Write a Great Cover Letter, The Ladders