Ako vybrať správnych ľudí 🔎 na správne miesta cez sociálnu sieť LinkedIn v roku 2018 😀 ✂📋
Akých ľudí potrebujeme mať vo firme? Čo znamená byť vhodným kandidátom na danú pozíciu v danej spoločnosti? Ak nemáte to štastie, aby ste hľadali zamestnancov pre lovebrand, nájsť mladých a ambicióznych ľudí, ktorí chcú kariérne rásť, ochotne sa vzdelávať a učiť, je náročné. Vyvíjajú sa nové pracovné miesta, počet talentov sa zmenšuje a konkurencia je čoraz lepšia v podmienkach. Jediný spôsob, ako získať správneho kandidáta je porozumieť trendom, ktoré formujú spôsob, akým firmy vyberajú ľudí. Veľmi populárnym a aktívnym zdrojom je LinkedIn.
Cesta k práci snov …
Nás recruiterov ako prvé zaujme profilová fotka – jasná, usmievavá tvár, ktorá o človeku napovedá vyžarovanie. Žiadna selfie, či profil bez fotky neupúta, nezapamätáme si vás. My sledujeme vašu osobnú značku, preto je potrebné si ju budovať. Preto pri výbere vhodných kandidátov sa zamerajte na „Headline“, ktorý sa nachádza pod menom – najviac výstižný skill, má byť lákavý. Trendom je pridávanie „Emoji“ do vášho profilu, ktorý vám prinesie viac rozmanitosti, pútavosti a viac vyniknete. Používajte preto symboly podobné vašej pozícii. Avšak dávajte si pozor na prílišné pridávanie týchto symbolov, aby ste to neprehnali – budujete si predsa profesionálnu stránku. Link na emoji nájdete tu.
Podľa čoho hľadať? – Pozícia? Zodpovednosti? Skúsenosti?
LinkedIn vyhľadáva ako fulltext, cez kľúčové slová. Preto je najskôr potrebné si uvedomiť koho hľadáme, na akú pozíciu, aké budú jeho zodpovednosti, čo od daného človeka očakávame, aké sú MUST k.o. kritéria.
Ak chcete nájsť správneho človeka pozrite sa na jeho „summary“. Pri profile kandidáta sa ukazuje prvých 220 znakov, ktoré môžete vidieť. Tu nájdete v čom je daný človek dobrý, v čom má skilly a načo sa zameriava. Od roku 2017 je všetko uvedené v „summary“. Nie len podľa názvu, sumáru a zodpovedností vám povie o človeku čo najviac.
Preto sa zamerajte a sústreďte na nasledovné:
📌 „Featured skills & Endorsements“ – prvé tri skilly sú najviac ohodnotené a predstavujú čomu sa človek aktuálne venuje, vyniká, v čom je dobrý.
📌 Referencie sú rovnako dôležité ako od bývalých zamestnávateľov, tak aj od vašich kolegov, známych, s ktorými daný človek spolupracoval a dochádzal do kontaktu. Napovie vám to ako sa s daným človekom pracovalo, v čom je „strong“, výnimočný, jeho osobnosť, práca v kolektíve.
📌 Certifikáty sú dôležité ak ich vyžaduje budúce zamestnanie. Je vidieť ako človek napreduje či už v rámci firmy kariérne rastie alebo sa dovzdeláva sám, učí sa.
📌 Ďalšími aktivitami sú following, člen v skupinách, postovanie, zdieľanie a budovanie siete kontaktov. LinkedIn predstavuje jednoducho živý životopis.
To všetko je pridaná hodnota aktívneho kandidáta, ktorý vám môže do spoločnosti fitnúť. Neškatuľkujte sa preto iba na pracovné skúsenosti a pozície, toto všetko vám bližšie naznačí o vhodnom kandidátovi viac.