Ako si spríjemniť prostredie open space
Pracovný priestor je v súčasnosti miesto, kde trávime väčšinu svojho dňa. Viacerí z vás už asi natrafili na super cool fotografie kancelárií Google, ktoré boli plné rôznych vychytávok. Následne ste sa poobzerali okolo seba a nastalo mierne sklamanie. Podobne začala aj premena nášho officu.
Zmenu sme zvažovali z kapacitných, ale aj estetických dôvodov. Mali sme síce obrovské stoly, čo evokovalo dostatočný priestor, ale ten sa časom stal skladiskom rôznych papierov a iných nepotrebných vecí. Náš open space pôsobil neútulne a bol takmer bez zelene. Nechceme si príliš fandiť, ale zmena je naozaj viditeľná. Veď posúďte sami:
Čo vás čaká a neminie pri premene vášho officu?
1. Štvorčeky, všade samé štvorčeky
Určite počítajte s tým, že štvorčekový papier sa stane vaším verným kamarátom najmä pri tvorbe celého návrhu. Nachystajte si preto meter, pravítko, ceruzku a hlavne gumu. Návrh nového usporiadania nábytku bude dlhodobejší proces. Pripravte si niekoľko alternatív, z ktorých budete môcť vybrať tú najlepšiu.
2. Farebnosť
Korporátne farby sú síce fajn ale nebojte sa použiť aj iné odtiene. Priestor tak nebude pôsobiť sterilne, ale naopak veselšie. Našimi farbami sú červená, sivá a biela. Gro interiéru je ladené práve takto, ale nebáli sme sa na stenu zavesiť pestrofarebný obraz, ktorý sme si dokonca sami vytvorili. Takúto kreatívnu aktivitu, ktorej výsledok použijete v interiéri, môžete zakomponovať napríklad do najbližšieho teambuildingu.
3. Zeleň
Áno, treba sa o ňu starať, ale stojí to za to. Vkusné kvetináče a zelená farba naozaj dodajú interiéru iný rozmer. Vyberajte však nenáročné rastliny, ktoré nepotrebujú veľa vlahy a svetla. Starostlivosť o rastliny vám môže zastrešiť aj externá firma, prípadne ju môžete poňať ako tímovú aktivitu, služby si striedať alebo vyhlásiť súťaž, komu vydrží kvetina na stole najdlhšie.
4. Obrazy a doplnky
Tie sú veľmi vďačné, nakoľko nimi viete lacno a efektne oživiť celý priestor, dotvoriť nimi atmosféru a môžu odrážať aj kultúru, prípadne históriu, spoločnosti. Keďže naša spoločnosť pochádza z Francúzska, v kanceláriách nám visia obrazy Eiffelovky.
5. Oddychová zóna môže mať dva rozmery
Buď to bude typická „play room“ so šípkami a kalčetom, kde zamestnanci budú môcť úplne vypnúť, alebo môžete vytvoriť pracovný kútik s pohodlnejším sedením, kde sa bude dať aj pracovať. Asi sa teraz pýtate, načo nám budú dve pracovné miesta? My sme v rámci officu do rohu umiestnili dve pohodlné kreslá so stolíkom, ktoré sme obklopili zeleňou. A verte mi, väčšinu času sú obsadené. Pri niektorých pracovných úlohách je fajn, ak sa človek trošku vzdiali od hlavného ruchu a má možnosť sa sústrediť. Zmena pracovného miesta dokáže taktiež naštartovať nové myšlienky a napomáha prekonať útlmovú fázu.
6. Inštalácia nového nábytku a celková realizácia závisí od rozpočtu
Ak je priestor, viete využiť externého dodávateľa. Aj táto časť sa však dá poňať ako tímová aktivita. Po dobre vykonanej práci pozvite kolegov na dobrú večeru alebo drink. Ak každý priloží ruku k dielu, bude nové priestory kancelárie vnímať za svoje a nie ako nutnú zmenu.
7. Cena
Vždy sa dá vsadiť na pohodlie a zavolať si odborníkov, ktorí vám na mieru navrhnú nový vizuál, dodajú vám nábytok a postarajú sa o jeho inštaláciu. Každý špás však niečo stojí. Aj my sme si dali vypracovať cenovú ponuku na základe nami pripraveného návrhu. Cena bola privysoká. Stačilo však prezrieť internet a alternatívy boli na svete. Pri konečnej kalkulácii sa nám pôvodné náklady podarilo znížiť na polovicu.
Nebojte sa a investujte svoj čas do spríjemnenia pracovného prostredia. Tento projekt môžete poňať ako tímovú aktivitu. Výsledok určite bude stáť za to, pretože to bude vaša spoločná práca. Každému sa bude v office pracovať lepšie, ak bude cítiť, že je v ňom aj kus jeho samého.