Ako sa vyznať v mori pracovnej inzercie
Finančný analytik, logistik, HR koordinátor, junior marketingový špecialista. V skutočnosti ani netušíte či pozíciu inzeruje personálna agentúra, alebo priamo firma, ktorú sledujete na Facebooku už niekoľko mesiacov, ale už tam sviští váš životopis? V mori pracovných príležitostí je ľahké sa stratiť. Aby z vás nebola Dory, ktorá netuší kam pláva, čítajte ďalej.
Nejasnosť inzercií
Vo svojom motivačnom liste píšete ako chcete pracovať pre personálnu agentúru, ale pritom pozícia je pre výrobnú spoločnosť. Je dôležité uvedomiť si, na čo personálna agentúra slúži. Personálne agentúry obsadzujú voľné pracovné pozície pre rôzne spoločnosti. Samozrejme za túto službu vy ako kandidát neplatíte nič. V pracovných inzerátoch je potrebné rozlíšiť charakteristiku klienta a inzerujúcu spoločnosť. Inzerujúcou spoločnosťou je agentúra, kde v charakteristike klienta je popis spoločnosti, v ktorej budete raz pracovať. Na základe toho viete rozoznať či agentúra obsadzuje pozíciu do vlastného tímu, alebo pre inú spoločnosť. Dory začína plávať správnym smerom.
Podivný telefonát
Už sa tešíte, že budete pracovať v Starom meste a zrazu sa v telefonáte dozviete, že pozícia je v Rači? Ešte viac sa zapotíte pri vysvetľovaní vašej motivácie ohľadom pozície vo výrobnom podniku. Dôležité je urobiť si poriadok pri hromadnom zasielaní životopisov. Odporúčam napísať si jednotlivé pozície na papier, do telefónu, aby ste vedeli plávať aj naďalej tým správnym smerom. Ľahšie si obhájite svoju motiváciu a preukážete svoj dôraz na detail.
Zmätok v agentúre
Problém vzniká, ak na pohovore v personálnej agentúre zistíte, že vám práve predstavujú istú pozíciu, na ktorú máte dohodnutý pohovor zajtra priamo v spoločnosti. Prípadne včera ste si dohodli pohovor v inej agentúre na budúci týždeň? V praxi to funguje tak, že ak ste vo výberovom procese na pozíciu finančného analytika pre konkrétnu spoločnosť, iné personálne agentúry s vami nemôžu pokračovať v komunikácii. Výhodou spolupráce s personálnou agentúrou je, že vám vedia ponúknuť aj iné relevantné pozície, o ktorých by ste sa inou cestou ani nedozvedeli. Výhodou je taktiež servis pre kandidáta vo forme spätnej väzby či rád, ako sa pripraviť na pohovor v spoločnosti.
Na základe týchto tipov nebudete Dory a nájdete ten správny smer
- Pri posielaní životopisov sa zamerajte na dve dôležité časti v inzeráte, a to charakteristika klienta a inzerujúca spoločnosť.
- Nebojte sa byť asertívny v telefonáte s personálnou agentúrou a kľudne sa pýtajte ešte raz o akú spoločnosť ide. Samozrejme to neplatí, ak voláte už priamo s HR v spoločnosti.
- Majte vždy prehľad o tom, na akú pozíciu ste reagovali aj keď ich bolo viac. Urobte si krátky prehľad o spoločnostiach a pozíciách, na ktoré ste reagovali.
- Nepotvrdzujte stretnutie v inej agentúre na tú istú pozíciu, na akú ste boli pozvaní inou agentúrou či spoločnosťou. Ušetríte si svoj čas a môžete si užiť šálku čaju.
Verím, že vám tento článok pomôže vyhnúť sa istým nejasnostiam pri posielaní si životopisu. Teraz už more inzerátov bude hračka.