Ako by mal vyzerať životopis správneho marketéra
Ak sa venujete marketingu, s písaním životopisu to nemáte vôbec ľahké. Keďže CV berieme, aj ako svoje portfólio, chceme aby bol vizuálne príťažlivý, vyjadroval čo dokážeme a komunikoval náš „brand“. Ak sa venujete offlinu a tvoríte printové materiály máte to podstatne ľahšie. Ale čo tí, čo sa venujú onlinu? Písanie životopisu predsa nie je nastavovanie konverzií.
Doba online kampaní a blogov
Dnes má svet online marketingu prednosť v jazde, a preto je dobré využiť jeho možnosti. Zamyslite sa, ako budovať „brand“ vlastného mena. Je to veľmi podobné, ako práca ktorú denne robíte, pričom cieľová skupina je jasne definovaná.
- Blogujte – kúpte si doménu, založte si vlastnú stránku. Dnes si blog viete založiť aj bez znalosti javascriptu. Píšte o aktuálnych témach, prinášajte hodnotu a vlastné názory. Spravili ste niečo výnimočné? Dajte si túto prípadovú štúdiu na blog, opíšte čo bolo dobré a na čom ste sa poučili.
- Spravte si vlastné online portfólio – ak ste robili kreatívne kampane, rýchlo s nimi na Behance. alebo na vlastný web.Vypýtajte si referenciu a predajte sa.
- LinkedIn – nezabudnite ani na tento zdroj pre vyhľadanie novej práce. Nikdy neviete, aký HRista vás môže „uloviť“ a akú ponuku dostanete.
- Behance, ello, Pinterest,.. – robíte kreatívnu činnosť a ešte nedávate svoje ukážky na jeden zo spomenutých webov? Určite si spravte portfólio aj tu.
Životopis – očakávania sú veľké, snažte sa
Koľko ľudí, toľko chutí. Keď som si robil naposledy vlastný životopis, tak som ho jednoducho otestoval. Použil som staré dobré A/B testovanie a rozoslal životopisy. Relatívne rýchlo som zistil, ktoré verzie životopisu zaujali a mohol som s nimi ďalej pracovať. Moje testovanie odhalilo nasledujúce priority pri písaní CVčka:
- Prehľadnosť – jednoznačne na prvom mieste
- Infografiky – ušetríte miesto v životopise a zatraktívnite jeho vizuálnu stránku
- Krátky popis svojej osoby
- Skills vyjadriť v percentuálnej, alebo grafickej podobe
- Spomenúť certifikáty
- Zelená farba bola najviac sexy
Kľudne zakomponujte niečo, čomu sa venujete. Robíte PPC? Spravte ho v štýle Google vyhľadávača. Ste social manager? Urobte jeden veľký Facebook príspevok.
Ak si životopis robíte do pdf formátu, nerozbite text do kriviek. Mnohé firmy dnes využívajú rôzne HR systémy, ktoré im umožňujú vyhľadávať v životopisoch podľa kľúčových slov. Vaše CVčko bude v krivkách pre tieto systémy doslova „neviditeľné“.
Motivačný list, ako vlastné portfólio
Akú motiváciu by mal mať správny marketér? Odpoveď je jednoduchá, tú najväčšiu. Preto si dajte obzvlášť záležať. Očakáva sa od vás profesionálne spracovaný text, s bohatou slovnou zásobou. Určite vám dopomôže prípadová štúdia, ktorú ste v minulosti robili. Ako bonus si pozrite stránku spoločnosti kam chcete ísť a navrhnite možné riešenia. Či už ide o odhalenie chýb, navrhnutie SEO optimalizácie, alebo iný kreatívny nápad. Skúste zabudnúť na to, že dávate zadarmo know how a jednoducho sa vybláznite. Toto určite ocení nejeden marketingový manažér. Treba však myslieť na to, že vo veľkej spoločnosti musí životopis „prejsť“ cez HR oddelenie.
Ak nemáte zrovna zručnosti na napísanie vizuálne príťažlivého životopisu, tu vám nechávam jeden neutrálny a čistý dizajn, ktorý môžete ľahko editovať vo worde: