Networking sa eventom nekončí
Networkingovú akciu máte úspešne za sebou – stretli ste plno nových ľudí, rozobrali zaujímavé témy a s niektorými aj načrtli možnosti budúcej spolupráce. Tým však efektívny networking nekončí. Dnes vám poradíme aké kroky podniknúť, aby ste nové kontakty nestratili.
Pripomeňte sa
Na druhý deň po evente napíšte novým kontaktom krátku správu formou emailu alebo cez LinkedIn. Vyjadrite potešenie z toho, že ste sa zoznámili a v krátkosti pripomeňte, o čom ste sa rozprávali. Ak je to vhodné, môžete navrhnúť možnosti ďalšej spolupráce. Neodkladajte tento kontaktný mail na neskôr, je veľmi ťažké pripomínať sa slovami „pamätáte si na tú akciu pred pol rokom, rozprávali sme sa o tom, že by sme mohli spolupracovať na nejakom projekte, atď.“ Je dosť možné, že na takýto email vám nikto neodpíše.
Googlite!
Ak chcete, aby bol váš „follow-up“ email adresnejší, vygooglite si meno vášho nového kontaktu a zistite o ňom viac relevantných informácií. Samozrejme, dajte si pozor na to, aby ste pri tom nepôsobili ako agent tajnej služby. Výborným zdrojom informácií je tiež LinkedIn.
Urobte si poznámky
Podobne ako si ľudia z eventu nemusia pamätať vás, môžete po čase zabudnúť aj vy na nich. Spíšte si zoznam ľudí, s ktorými ste si vymenili vizitky a napíšte si krátku poznámku, o čom ste sa rozprávali.
Postujte
Pripomenúť sa môžete aj prostredníctvom sociálnych médií. Postnite zaujímavú informáciu z eventu na LinkedIn alebo Twitter, prípadne sa poďakujte hostiteľom. Rýchly update na LinkedIne môže byť skvelým prostriedkom ako sa dostať do pozornosti potenciálnym obchodným partnerom. Ak išlo o seminár alebo prednášku, môžete o tom napísať blog a link naň zverejniť na sociálnych médiách.
Samozrejme, nie zo všetkých takto nadobudnutých kontaktov „vypadne“ nejaký biznis. Dôležité je zúčastňovať sa čo najviac akcií a zdokonaľovať svoje networkingové schopnosti. Prajeme vám pri tom veľa šťastia!
Zdroj: Bill Hartnett, Networking Tips For People Who Hate Networking, BusinessInsider.com