3 pravidlá úspešného networkingu
Akcia, na ktorej máte možnosť zoznámiť sa s novými obchodnými partnermi, klientmi alebo kandidátmi sa blíži a vás sa zmocňuje panika. Networking totižto nie je vaša obľúbená aktivita. S našimi radami sa ňou ale možno stane! Čítajte ďalej!
Prípravu na networkingový event máme za sebou a môžeme sa vhrnúť na samotnú akciu. Ako sa správať, aby sa k vám vizitky zo všetkých strán len tak hrnuli?
Verte si
Dôkladne ste sa pripravili, viete, o čo vám ide, takže nie je dôvod sa stresovať. Skúste si event užiť. Ak budete uvoľnený, budete pôsobiť prístupnejšie a dôveryhodnejšie. Ak s niekym nadväzujete konverzáciu, robte to uvoľnene a nie strojene a „naučene“.
Počúvajte
Ak sa s niekým zoznámite a päť minút mu „dávate“ váš naučený monológ bez toho, aby ste ho pustili k slovu, nečudujte sa, keď ho už v živote neuvidíte. Predstavte sa a potom počúvajte čo váš potenciálny obchodný partner hovorí. Ľudia sa radi počúvajú a už len tým, že niekomu venujete svoju pozornosť, si ho môžete získať na svoju stranu. Pýtajte sa ho doplňujúce otázky, prípadne ako by ste mu vedeli pomôcť. Vyčkajte na vhodný moment, kedy by ste mohli ponúknuť svoje služby.
Buďte efektívny
Častokrát sa na akciách podobného typu stáva, že sa s niekým „zakecáte“ a zrazu je koniec. Možno ste sa porozprávali o niečom zaujímavom, ale je tiež dosť možné, že biznis z toho nikdy nebude. Venujte každej osobe, ktorú stretnete, pár minút a posuňte sa ďalej. Poďakujte za konverzáciu, spýtajte sa, či by ste ich v budúcnosti mohli kontaktovať a vypýtajte si vizitku. Nezabudnite dať vizitku ľuďom, s ktorými sa zoznámite.
V budúcom blogu si povieme, ako postupovať, aby ste s ľuďmi, ktorých ste na evente stretli, nestratili kontakt a mohli začať úspešnú spoluprácu.
Zdroj: Bill Hartnett, Networking Tips For People Who Hate Networking, BusinessInsider.com