Negatívna spätná väzba môže byť vašim „štarterom“ k zmenám
Minulý týždeň sme písali aj o tom, že pri prijímaní negatívnej spätnej väzby je dôležité nebrať kritiku ako útok na svoju osobu, ale skôr počúvať, čo skutočne druhá strana hovorí. Ako teda urobiť z negatívnej spätnej väzby vašu výhodu? Buďte profesionál, naučte sa sebareflexii a zblížte sa s vašim šéfom. Prečítajte si naše ďalšie tipy ako z negatívneho feedbacku vyťažiť čo najviac:
- Napíšte si zoznam negatív a odporúčaní, ktoré boli v spätnej väzbe obsiahnuté, a ku každému si napíšte spôsob, akým by ste ho mohli vyriešiť a zmeniť na pozitívum. Ku každému bodu si urobte akčný plán a kroky ako a za akú dobu sa dopracujete k lepším výsledkom. Ak sa plánu budete držať onedlho zlepšíte svoje zručnosti, získate viac skúseností a a budete spokojnejší sám zo sebou. Priebežne si overujte, že idete správnym smerom a či sú tieto zmeny vnímané rovnako pozitívne aj vašim nadriadeným.
- Berte negatívny feedback ako možnosť viac sa zblížiť s vaším nadriadeným. Skúste sa na celú vec pozrieť s nadhľadom. Úlohou vášho šéfa je pomôcť vám rozvíjať sa a vašou úlohou je prinášať výsledky. Rozhovor vo dvojici je dobrou príležitosťou pre prehĺbenie vášho vzťahu, kedy sa môžete aj vy zdôveriť s vecami, ktoré vás trápia a pokúsiť sa ich spoločne vyriešiť. Zároveň tak umožníte druhej strane lepšie pochopiť vaše konanie alebo správanie.
- Pristupujte k takýmto situáciám ako k príležitosti pre sebareflexiu. Tí najväčší profesionáli vedia seba a svoje správanie objektívne zhodnotiť. Nie je to vôbec jednoduché a práve takéto rozhovory by vám mohli pomôcť zdokonaľovať sa v tejto veľmi účinnej technike. Ak k sebe totiž budete úprimný, pomôže vám to ďalej rásť. Ak sa naopak po každej kritike uzavriete do seba a nadávate na celý svet, ostávate stáť na mieste a ďalej sa nepohnete.
- Ukážte svojmu zamestnávateľovi, že ste profík! Prijatie negatívneho feedbacku a vôľa pracovať na vašich nedostatkoch je pre vášho šéfa signál, že ste profesionálny, zrelý človek, akých každá firma potrebuje.
Veríme, že vás naša séria článkov o spätnej väzbe inšpiruje nielen pri poskytovaní feedbacku ale aj prijímaní spätnej väzby a hlavne vašom ďalšom kariérnom a osobnom rozvoji. Chyby totiž robí každý, málokto sa z nich však dokáže poučiť!
Zdroj:
Jacquelyn Smith, 8 Ways Negative Feedback Can Lead To Greater Success At Work, Forbes