7 vecí, na ktoré by ste mali počas práce z domu zabudnúť
V minulých blogoch sme hovorili o tom, čo by ste mali robiť, ak chcete byť počas práce z domu produktívny. Dnes si povieme, čomu by ste sa mali na druhej strane vyhýbať. Je jedno, či sa váš domov stál vašim permanentným „officom“ alebo tam chodíte len raz za týždeň. Ak chcete byť počas home office dní efektívny, vyslovene si zakážte:
- Písať facebookove statusy typu „dávam si maratón Twilightu“, „ide sa nakupovať“ alebo „vonku prší a ja som vo vani“ v pondelok o jedenástej doobeda. Keď sa popisovaným činnostiam v tomto čase venujete, asi nevynikáte najvyššou pracovnou výkonnosťou. Ešte horšie je, keď sa o tom z Facebooku dozvie váš šéf.
- Snažiť sa popri práci aj upratovať byt. Keď máte pracovať, pracujte. Ak sa neviete sústrediť v neporiadku, upracte si večer alebo ráno pred prácou.
- Babysiting. Home office určite nie je deň, keď máte dať vašej babysiterke voľno. Zanechajú zvuky plačúceho potomka počas telefonátu s klientom profesionálny dojem?
- Pracovať v miestnosti, kde sa zdržiavajú ostatní členovia rodiny. Je logické, že ak sa s počítačom na kolenách snažíte ešte zabaviť aj dve malé deti a riešiť s manželkou, čo si dáte na obed, nebude váš pracovný deň patriť k tým najefektívnejším.
- Prokrastinovať. To, že najbližší deadline vás čaká až o dva týždne a nikto z nadriadených nevidí, čo robíte, neznamená, že môžete ísť na celý deň na ryby. Domáce prostredie je ideálne na odkladanie povinností na poslednú chvíľu. Vy to nerobte!
- Mať pracovné veci v každej miestnosti bytu. Počítač máte v spálni, foldre s papiemi v kuchyni a telefón si nabíjate v kúpeľni? Ak každých desať minút beháte z jednej miestnosti do druhej, lebo niečo hľadáte a do toho si chodíte každú pol hodinu variť do kuchyne kávu alebo čaj, vašej pracovnej produktivite to veľmi nepomôže. Dajte si všetky veci na jedno miesto a tam aj pracujte.
- Home office štýl: all you can eat. Počas home officu vás to stále ťahá do chladničky, kde ste návštevníkom každých 10 minút? Zakážte si to a to nielen kvôli vášmu zdraviu. Výrazne to totiž znižuje vašu produktivitu. Každú chvíľu odbiehate od práce a potom sa znovu snažíte sústrediť na predošlú úlohu. Stanovte si presne vyhradený čas na občerstvenia.
Naša psychológia: pamätajte, že čím častejšie „svoje pravidlá“ porušíte, tým bezmocnejší sa budete cítiť zvládnuť efektívne pracovať z domu. Naopak keď sa ich budete držať o to viac vám práca pôjde od ruky a budete mať dobrý pocit zo seba a dosiahnutých výsledkov.
Ďalšie zdroje:
Alison Griswold, 7 Tips To Stay Motivated While Working From Home, Business Insider
Heather R. Huhman, 10 Dos and Don’ts When Working from Home, Business Insider