6 tipov pre efektívny pracovný inzerát
Písanie inzerátov berieme po určitom čase ako rutinu. Je pochopiteľné, že pri písaní desiateho inzerátu na pozíciu asistentky alebo programátora sa už stráca kreativita u každého. Nie je to však nevyužitá príležitosť? Práve inzerát je náš prvý kontakt s kandidátom a zároveň prvá prezentácia firmy, pomocou ktorej môžeme talentovaného človeka zaujať ale aj odradiť. Dnes by som sa s vami rada podelila o niekoľko tipov, ktoré sa mi osvedčili pri písaní inzerátov.
1. Ako inzeruje konkurencia?
Ešte pred samotným písaním inzerátu si vyhraďte čas na prieskum konkurencie. Nemá predsa zmysel, aby bol váš inzerát „navlas“ rovnaký, ako piatich ďalších spoločností.
2. Urobte vynikajúci prvý dojem
Ak chcete zaujať top kandidátov, váš inzerát musí vynikať medzi ostatnými. Predtým, ako definitívne kliknete na „publikovať,“ odpovedzte si na dve otázky: „Zaujme inzerát potenciálnych uchádzačov?“ a „Osloví tých správnych ľudí, ktorých na pozíciu naozaj hľadám?“. Dobrý dojem tiež nezanecháte, ak bude na prvý pohľad zjavné, že ste inzerát doslova „zbúchali“ na kolene za 5 minút – čo sa môže prejaviť na preklepoch a gramatických chybách.
3. Inzerát by sa mal dať ľahko nájsť na webe
Ak chcete, aby sa kandidát vôbec k vášmu inzerátu dostal, musíte používať tie správne kľúčové slová – to znamená tie najvýstižnejšie a najpresnejšie výrazy súvisiace s názvom a popisom pozície. Najdôležitejší je z tohto pohľadu samotný názov pozície. Rozlišujte medzi tým, ako danú pozíciu nazývate interne, a ako by ju mohli hľadať potenciálni kandidáti.
4. Použite správny formát
Pri formátovaní inzerátu myslite na to, že potenciálny uchádzač si ho môže prezerať na tablete alebo telefóne po ceste do práce či domov. Preto musí byť prehľadný a jasný. Používajte krátke vety, odstavce alebo odrážky a choďte priamo k veci. Môžete sa tiež pohrať s farebnosťou alebo zaujímavou, no prehľadnou grafikou.
5. Myslite na to, čo potrebuje kandidát vedieť
Základné fakty, ktoré musí dobre napísaný inzerát obsahovať, sú nasledujúce:
- Názov pozície
- Čím je táto pozícia odlišná od podobných v rovnakej oblasti?
- Aká kvalifikácia, skúsenosti a zručnosti sa od kandidáta vyžadujú?
- Čo má kandidát urobiť, aby sa mohol uchádzať o miesto?
6. Zaujmite vizuálmi
Samozrejme záleží na tom, akú pozíciu obsadzujete. Ak očakávate od kandidátov, že budú kreatívni, najlepší spôsob, ako osloviť tých správnych ľudí, je práve kreatívne poňatie samotného popisu pozície. Nebojte sa však využiť kreatívne vizuály aj pri „konzervatívnejších“ pozíciách, najmä ak to vystihuje vašu firemnú kultúru. Je veľká pravdepodobnosť, že tak oslovíte práve ľudí, ktorí do vášho tímu presne zapadnú.
Ak sa inšpirujete uvedenými tipmi, nielenže viacej zviditeľníte vašu ponuku práce, ale budete dostávať aj relevantnejšie životopisy.
Zdroj: Danielle Middleton, 5 Tips for Writing an Effective Job Advertisement, TheUndercoverRecruiter.com
Ryan Kohler, How to Get More Your Job Ads More Attention on Job Boards, Ere.net