Zásady recruitera: Naučte sa hľadať kvalitných ľudí ako profík
Je moderný personalista špecialistom na sociálne médiá alebo sú stále dôležité hlavne tradičné zručnosti ako selektovanie životopisov a vedenie pohovorov? Čo robiť, aby ste boli nielen skvelým profesionálom, ale patrili k „machrom“ vo svojom odbore? Iste, nesmieme zabudnúť na rozdiely medzi interným a externým HR alebo interkultúrne vplyvy. Niektoré vlastnosti sú však vysoko cenené kdekoľvek na svete.
Nenechávajte záležitosti žiť svojím životom. Potrebujete, aby sa veci pohli? Chcete byť pánom situácie? Konajte! Stanovujte jasné požiadavky a záverečné termíny. Klient vám navrhne, že sa ozve v piatok? Buďte iniciatívny a navrhnite mu, že ho budete kontaktovať vy. A vo štvrtok. Jednoducho preberte iniciatívu a veci naberú spád. A to nielen smerom ku klientovi, ale aj ku kandidátom. Akosi podvedome všetci presúvame náročnejšie veci „na ďalší týždeň“. Aby sme sa mohli lepšie pripraviť, na čo však nakoniec nie je nikdy čas. Navrhnite kandidátovi, aby prišiel na pohovor už zajtra.
Chcete byť pánom svojho času? Stanovujte si priority. Robte správne veci v správnom poradí. Je projekt, na ktorom pracujete, zmysluplný? Prinesie spoločnosti peniaze alebo iný úžitok? Rozmýšľajte binárne: ak je odpoveď „áno“, znamená to „choďte do toho!“. Ak „nie“, tak tomu nevenujte svoj čas. Ak neviete na túto otázku z istotou odpovedať, znamená to, že by ste sa mali zamerať na niečo iné.
Buďte iniciatívni aj pri navrhovaní riešení. Pýtajte sa, buďte kreatívny. Premýšľajte, ako by ste mohli klientovi pomôcť. Navrhnite spôsob, ako vyriešiť jeho problém. Vášmu klientovi sa nedarí dlhodobo obsadiť špecifickú pozíciu? Navrhnite mu, že priamo oslovíte vhodných kandidátov od konkurencie.
Nečakajte teda, že vám dá klient všetko na striebornom podnose. Pretože práve Vy ste ten odborník a profesionál, ktorý dáva veci do pohybu.
Autor: Petra Kováčová
Zdroj:
Jorg Stegemann, 5+1 Best Practices of Top-performing Recruiters, Ere.net