Ako stratiť kandidáta za 10 dní (3. časť)
Máme tu záver našej „trilógie“, v ktorej rozoberáme prístup headhunterov a recruiterov ku kandidátom. Čomu by ste sa mali radšej vyhnúť, ak nechcete stratiť potenciálnych kolegov?
Deň 8: Vystrašíte kandidáta aroganciou
Profesionalita je jedným z najdôležitejších prvkov prístupu ku kandidátovi. Ešte nad ňou stojí ľudskosť. Pri práci s ľudmi je schopnosť vnímať kandidátov v prvom rade z ľudskej stránky najpodstatnejšia. Aj ten najkvalifikovanejší a najzručnejší kandidát môže na pohovore dostať trému pri stretnutí s najvyššími predstaviteľmi firmy. Je na vás, aby ste vytvorili takú atmosféru, kde sa bude cítiť príjemne. Ak budete viesť pohovor štýlom, ktorý pripomína výsluch alebo skúšku na vysokej škole, od práce vo vašej firme väčšinu talentovaných ľudí zaručene odradíte.
Deň 9: Neúspešným kandidátom nezavoláte naspäť
Chápeme, že najprv zavoláte kandidátom, u ktorých vidíte potenciál, že by mohli obsadiť aktuálnu pozíciu. Potom tým, ktorí budú určite vhodní na nejakú budúcu. To však neznamená, že na tých ostatných sa môžete „vykašľať“. Patrí k základnej etike recruitera oboznámiť každého uchádzača o výsledku výberového procesu. Môže sa stať, že presne ten človek, ktorému neposkytnete feedback, bude o pol roka najlepším kandidátom na pozíciu, o ktorej ste ani netušili, že bude existovať.
Deň 10: Myslíte si, že čím „ste známejšia spoločnosť“, tým nižší plat kandidát akceptuje
Kandidát prešiel tromi kolami výberového procesu a teraz nastáva ten rozhodujúci moment – pracovná ponuka. Očakáva, že kvality, ktorými vás na troch kolách ohúril, sa náležite odrazia na finančnej ponuke, ktorú dostane. Už na prvom kole ste mali informáciu, aké sú jeho platové očakávania, no aj napriek tomu dostane ponuku o 300 EUR nižšiu. To, že by pracoval v krásnom office renomovanej značky, jeho účty žiaľ nezaplatí. Vizitkou spoločnosti a jej korektného jednania je okrem iného aj to, ako si cení talenty – a to v tomto prípade doslovne.
Peniaze však tiež nie sú všetko… a práve tejto téme sa budeme venovať budúci týždeň.
Zdroj: Kimberley Kasper, How to Lose a Candidate in 10 Days, Ere.net