Ako stratiť kandidáta za 10 dní (1. časť)
Rád pre uchádzačov, ako si nájsť prácu, si môžete prečítať na internete alebo v časopisoch nespočetne. Ak by ste však hľadali články s tipmi pre recruiterov „ako získať čo najviac uchádzačov“, nájdete ich žalostne málo. Dnes si preto trochu s nadsázkou povieme, ako zaručene stratíte kandidáta za 10 dní a ako sa tomu vyhnúť.
Deň 1: Zverejníte nepresný popis pracovnej pozície
Máte plno inej práce a nemáte chuť sa hodinu zaoberať komunikáciou s IT oddelením na presnom popise všetkých programov, ktoré má uchádzač o prácu ovládať? Môžete si byť istý, že vďaka nepresnému popisu pozície sa vám tej práce o pár dní nakopí desaťkrát viac. Naozaj kvalitných kandidátov odradíte, hneď ako zistia, že v tom máte chaos a vlastne hľadáte niekoho iného, ako je v popise uvedené.
Deň 2: Neodpovedáte na maily a otázky na sociálnych médiách
Nájdite si čas odpovedať na všetky relevantné otázky či už na LinkdIne, Facebooku alebo pracovnom emaili. Ide o reputáciu vašej firmy a nikdy neviete, či ten 23-ročný chalan, ktorý vám napísal na Facebook o deviatej večer, nebude jeden z vašich najúspešnejších kandidátov. Okrem toho záujem kandidátov o firmu výrazne rastie, keď HR otázky a dopyty kandidátov bleskovo vybaví.
Deň 3: Naplánujete pohovory tak, že sa všetci idú zblázniť
Je super, že sa vám podarilo nájsť dobrých kandidátov. Teraz by bolo vhodné neodradiť ich tým, že sa vo dverách vášho officu stretnú s iným kandidátom, ktorý je zhodou okolností bývalý nenávidený kolega alebo trikrát zmeníte termín pohovoru. Prípadne naplánujete troch kandidátov do 1,5-hodinového intervalu, ktorých potom vyprevádzate medzi dverami ako zákazníkov na rožky. Pri organizácii pohovorov berte ohľad na to, čo najviac vyhovuje kandidátom. Nie na to, že o piatej už hráte s kamarátmi squash.
Deň 4: Kandidát pred interview na vás pol hodinu čaká
Tým, že kandidáta nechávate viac ako 5 minút pred pohovorom čakať, nedávate najavo svoju dôležitosť, ale skôr neprofesionalitu a nedostatok organizačných schopností. Taktiež si môže pomyslieť, že zamestnanci danej firmy sú „overloaded“ a stratí záujem o takúto spoločnosť. Kandidáti na najvyšších pozíciách, ktorí majú presne naplánovanú každú minútu svojho dňa, to budú vnímať obzvlášť kriticky.
Ďalšie „metódy“, ktoré by ste zo svojej recruiterskej praxe mali určite vypustiť, si rozoberieme v nasledujúcom blogu.
Zdroj: Kimberley Kasper, How to Lose a Candidate in 10 Days, Ere.net