Ako stratiť kandidáta za 10 dní (2. časť)
Na mail odpoviete o 3 dni, máte zmätok v jeho pracovnej náplni a pred pohovorom ho necháte pol hodinu čakať pred vašou kanceláriou. Aj to sú zaručené tipy ako odradíte od práce vo vašej firme každého uchádzača. Dnes si rozoberieme ďalšie situácie, ako sa podobným faux-pas vyhnúť. Ak chcete stratiť kandidáta za 10 dní, môže postupovať aj takto:
Deň 5: Znemožňujete uchádzať sa o prácu cez najpoužívanejšie technológie
Ak sa chceme v dnešnej rýchlej dobe posúvať stále dopredu, musíme konať okamžite. Stále viac kandidátov si hľadá prácu cez smartfóny, tablety, a pod. Ak ich ponuka zaujme, chcú odoslať svoj životopis alebo kontaktovať firmu okamžite. Ak to technicky nie je možné, môžu stratiť záujem alebo na to jednoducho zabudnú, kým sa k počítaču vôbec dostanú. Dajte si preto záležať aj na takýchto, na prvý pohľad, banalitách. Otestujte si možnosť komunikovať s vašou firmou cez smartfón sami a keď niečo nefunguje, napravte to.
Deň 6: Uchádzačovi poskytujete zbytočné, neúplné alebo nepresné informácie
Od kandidáta očakávate, že príde na pohovor pripravený. To isté však očakáva aj on od vás. Kvalitní kandidáti, ktorí majú naozaj záujem pracovať vo vašej firme, budú mať určite otázky ohľadom firmy, ich pracovnej pozície, tímu, alebo dokonca konkurencie či celej priemyselnej oblasti. Niektoré z týchto otázok vám môže položiť už počas telefonického rozhovoru. Ak na ne nedokážate fundovane odpovedať, kandidát stratí záujem pokračovať ďalej vo výbere. Buďte preto pripravený odpovedať na podstatné otázky čo najdetailnejšie. Majte prehľad aj o ostatných detailoch ohľadom pozície, ktoré sa môžu dostať na „pretras“.
Deň 7: Preháňate to s priateľskosťou
Priateľskosť a schopnosť s ľahkosťou komunikovať patrí k základným predpokladom pre headhunterskú prácu. S prílišnou neformálnosťou to však netreba prehánať. To, že uchádzačovi píšete „už“ tretí mail vás neoprávňuje oslovovať ho prvým menom, používať smajlíky alebo pozývať ho na drink po práci. Rovnako je nevhodné požadovať potvrdenie priateľstva na Facebooku. V každom prípade je potrebné zachovávať profesionálny odstup a vystupovať ako reprezentant celej firmy. Inak sa môžete rýchlo zdiskreditovať.
Posledné tri situácie, ktorým by ste sa vo svojej recruiterskej praxi mali vyhnúť si rozoberieme v ďalšom blogu.
Zdroj: Kimberley Kasper, How to Lose a Candidate in 10 Days, Ere.net